Net zoals dat je nooit dezelfde content door moet plaatsen op ieder social media kanaal, geldt dit ook voor de content op één kanaal. Iedere feature heeft een doel, en in dit blog vertel ik je waarom je niet meer dezelfde content voor de verschillende Instagram features moet gebruiken.
Instagram features
Om de zoveel tijd krijg Instagram er een nieuwe feature bij en dit kan nog best lastig zijn om bij te houden. Waar je eerst alleen een foto kon posten, zijn er met de lancering van ‘Reels’ vier verschillende manieren om content te delen: je feed, Stories, IGTV en Instagram Reels.
Om te weten welke content je via welke Instagram feature het beste kunt posten, moet je eerst weten welke feature waarvoor geschikt is.
IGTV
IGTV is de YouTube van Instagram. Dit is de plek waar mensen bewerkte video’s van maximaal tien minuten kunnen posten.
Stories
Instagram-Stories zijn tijdelijke posts die 24 uur zichtbaar zijn. Gaan er al wat belletjes rinkelen? Juist: dit is Instagram’s reactie op Snapchat. Hierop post je content dat niet tijdloos is en mensen nú moeten weten.
Reels
Heb je ‘m al door? Reels is het antwoord van Instagram op TikTok. Het is bij deze functie mogelijk om korte clips met vijftien seconden te posten. Het doel: mensen aan het lachen maken of bijvoorbeeld een nieuwe vaardigheid te laten zien. Sinds kort kun je nu ook een Reels remixen. Met deze feature reageer je op een bestaande Reels in de vorm van een reactie of kun je een duet maken (zang, dans).
Feed
Dit is de plek waar je content (een foto of video) kan delen die mooi in jouw feed past en tijdloos is.
Instagram content
Hopelijk weet je nu welke content je het beste waar op Instagram kunt plaatsen en bereik (nog) meer mensen en klanten. Ook wij zijn actief op Instagram, je vindt me onder de naam @sosocial_the_agency. See you there!