Je bent de spil van het bedrijf en pakt graag van alles op
Je bent als communicatiemedewerker of marketeer druk in de weer met nieuwsbrieven maken, positionering, nieuwe markten aanboren en o ja… de social media kanalen, want je baas heeft je met de gedachte ‘leuk voor erbij’ ook nog even gebombardeerd tot dé nieuwe social media specialist… Van jou wordt verwacht dat je aan de slag gaat met de ietwat uitgedroogde socials en zo nieuwe leads binnenhaalt en de concurrentie voorblijft.
Of je bent een ambitieuze ondernemer en het succes van je bedrijf ligt sowieso in jouw handen.
Social media Zonder ervaring. Zonder kennis. Zonder ideeën. Zonder strategisch plan.
Dus.
Dit moet jou bekend voorkomen...
- Je kan heus wel wat toffe content bedenken, maar iedere-dag wéér… Nee de inspiratie voor social media content is nu echt op.
- Hebt het gevoel dat je content niks oplevert, weinig bereik, interacties en al helemaal geen klanten. Terwijl je er wel veel tijd aan besteed en het vooral veel headspace kost, omdat je er iedere dag weer over aan het tobben bent.
- Doet maar ‘wat’ op social media en bent onzeker over je social skills.
- Hebt hier nooit een opleiding voor gevolgd, maar er wordt wel van je verwacht dat je een social media ster bent.
- Gelooft in de kracht van social media, maar mist kennis om social media te verkopen binnen de organisatie.
- Weet dat de concurrentie jullie voorbij rent op social media én dat heel de organisatie meekijkt in wat jij doet op social en ze daar een mening over hebben. Geen fijn gevoel.
compleet anders wordt.
Wat jij écht wil is:
01.
STOPPEN MET AANMODDEREN
Je probeert wat, maar laten we eerlijk zijn; is het je alleen al gelukt? Voel je je al on top of the world als Social Media Baas?
02.
Weg met die onzekerheid
Iedere keer dat vervelende gevoel dat je maar ‘wat’ doet, maar eigenlijk als een kip zonder kop rondrent binnen de wereld, van dat gevoel moet je af. En het liefst zo snel mogelijk.
03.
De juiste strategieën
Met de juiste strategieën maak jij je bedrijf onweerstaanbaar op social media waardoor ze meer klanten of meer bereik genereren. Jij valt daarmee op bij de CEO én beheert de skills waar iedere ander bedrijf om staat te springen. Bedrijven zijn namelijk massaal op zoek naar social media talent, en hiermee steek jij met kop en schouders boven andere professionals of ondernemers uit.
Dit is het moment om een keuze te maken
Ga je ervoor of blijf je aankloten?
Gun het jezelf om je te blijven ontwikkelen. Stop met eindeloos aankloten op social media, je onzeker voelen en het gevoel hebben dat je niet met je tijd bent meegegaan. Social media blijft dan heel veel van je tijd – maar nog belangrijker headspace – innemen en iedereen blijft de social media content – waar jij niet echt tevreden over bent zien. Je blijft achter de ontwikkelingen aanrennen, en dat maakt je niet de meest interessante professional om aan te nemen of aan te houden bij een reorganisatie. Ook als ondernemer helpt dit gebrek aan skills je niet verder. Social media is immers de toekomst.
Jij wil in plaats van maar ‘wat’ doen op social media naar een Social Media Specialist met kennis, ervaring en visie. Degene zijn die precies weet hoe je een 5 sterren social media strategie bepaalt, killer content maakt én adverteert waardoor het bereik – of de verkopen – voor jouw organisatie door het dak schieten.
- Een supersterke social media strategie, die het bedrijf meer verkopen of bereik oplevert
- Kun jij in no-time killer content creëren die de doelgroep triggert en waarmee je de organisatie én jezelf laat opvallen
- Kun je social media ‘verkopen’ binnen de organisatie met de juiste argumenten en krijg je team ook laaiend enthousiast dit samen op te pakken
- Kortom: kun jij vol zelfvertrouwen de socials van een/jouw bedrijf beheren en ook reageren op functies als social media manager, je versterkt je positie op de arbeidsmarkt gigantisch.
- Het maakt me niet uit dat heel de organisatie meekijkt op social media; jij bent trots op wat er staat en kan je keuzes beargumenteren. Daarnaast kun je resultaten delen van wat social media de organisatie concreet oplevert.
Hoe het werkt
Yes, jij maakt de keuze om een Social Media Baas te worden
Hoe nu verder?
Ik vind vrijheid belangrijk en weet dat jij iemand bent die dit zelf (met een beetje hulp, vooruit) tot een succes kan maken, daarom kun je de opleiding volgen, waar en wanneer het jou uitkomt. Jij gaat zelf aan de slag met onze methodes, strategieën en shortcuts. In de avond, middag of de ochtend. Kijk een van de 40+ video’s waar en wanneer het jou uitkomt. Ga zelf met de opdrachten aan de slag – meteen voor je bedrijf, dat scheelt je weer een hoop werk, omdat je straks al van alles hebt uitgewerkt. Loop je vast? Stel je vragen in de SOSOCIAL Club en we denken gewoon met je mee.
Als je nu koopt, kun je direct van start. Ben je nu nog te druk? Pak de deal alvast en begin wat later, de opleiding blijft onbeperkt beschikbaar voor je, dus je kunt altijd nog iets terugkijken als je dat fijn vindt. Vooral bij de lessen over adverteren is dit bijvoorbeeld erg handig. Als je alle video’s kijkt én alle opdrachten maakt, ben je zo’n drie tot vier dagen met de opleiding bezig. Maar je hebt dan ook een social media strategie gemaakt voor je bedrijf, killer content en je eerste ads staan live.
je vraagt je misschien af
Waarom zou je een social media opleiding volgen?
Er zijn meerdere wegen die naar succes op social media leiden; waarom jezelf trainen?
Social media uit handen geven aan een bureau of eenpitter kan natuurlijk ook, maar is voor een bedrijf véél duurder, en is 9 van de 10x echt niet beter dan je medewerker opleiden. Die weet immers veel beter wat er speelt binnen de organisatie en heeft echt hart voor de zaak, dat valt met bureaus nog maar te bezien. Daarnaast betaal je bureau’s al snel vanaf de €2500 per maand voor wat content of ads, terwijl je met deze opleiding maar éénmalig dit bedrag kwijt bent je en je er vervolgens jaren van kan profiteren.
- Je investesteert dus in een toekomstbestendige skill die altijd van pas gaat komen.
- Je bespaart een hoop geld en tijd door het zelf te doen.
- Ook als je het later uit handen wil geven, is het belangrijk dat je weet hoe social media werken.
Online opleiding Social Media Baas
SOCIAL MEDIA BAAS® methode
voor ambitieuze professionals die een social media rockstar willen worden
hier ga jij mee aan de slag
01.
SOCIAL MEDIA STRATEGIE
Waar ben je zonder goede basis? Nergens! In de eerste module gaan we aan de slag met een sterke basis. Een goede strategie zodat jij weet waar je mee bezig bent en welke kant je op moet.
02.
SOCIAL MEDIA CONTENT
Content = king. Sterke content is de key naar succes op social media. In deze module leer jij hoe je Killer Content maakt.
03.
SOCIALS ANALYSEREN
Ben jij door je baas gebombardeerd tot social media manager, maar ren je stiekem als een kip zonder kop rond in de online jungle? Heb je het gevoel dat er véél meer uit je socials te halen valt als je daadwerkelijk kennis hebt van hetgeen waarmee je bezig bent? Dan is onze social media opleiding iets voor jou.
04.
SOCIAL MEDIA ADVERTISING
Soms is een sterke strategie en Killer Content niet genoeg: ads gaan je dan zeker verder helpen. Maar waar te beginnen? De Facebook ad manager kan een behoorlijk doolhof zijn met al die knopjes. Hier leren we je van 0 alles over adverteren op Facebook & Instagram.
Waarom Social Media Baas bij sosocial?
Social media opleidingen zijn er vaak voor ondernemers die zichzelf moeten laten zien. Jij als werknemer hebt daar niets aan. Jij wil leren hoe je het bedrijf in de kijker speelt, zonder constant met je eigen hoofd op de socials te moeten. En dat kan.
Carlijn Bekker is social media strateeg en trainer voor de upcoming Social Media Managers van het moment. Met de door haarzelf ontwikkelde SOCIAL MEDIA BAAS® methode helpt ze professionals om strategisch, analytisch én creatief op het hoogste niveau te presteren, zodat ze niet meer afhankelijk zijn van agencies en zelf de regie hebben over een meetbare, hoge social media ROI. A-merken als NCOI, Swiss Sense, Shoeby en Wakker Dier werkten al met Carlijn samen. Daarnaast trainde ze in de afgelopen jaren meer dan 300 social media managers.
Carlijn: “Dat gevoel van social media er ‘even’ bij moeten doen, ken ik als geen ander. Zo begon mijn carrière ruim 11 jaar geleden. Ik weet als geen ander wat het is, als je maar wat aankloot. En ik weet na jaren zwoegen en experimenteren ook hoe het anders kan. Ik gun jouw de shortcut naar deze methodes.”
Dit is voor jou als
- Je ambitieus bent en beter wil worden in social media.
- Je nu maar 'wat doet' op social media zonder strategie of structuur.
- Je op eigen tempo, je eigen moment en je eigen plek aan de slag wil gaan met social media.
- Je de motivatie hebt om met een online programma aan de slag te gaan.
Dit is niet voor jou als
- Je de basis van social media nog niet snapt. We verwachten dat je weet hoe je een social media page aanmaakt en posts plaatst.
- Je online leren niks vindt.
- Je niet zelf je social media aan wil pakken.
- Je de motivatie hebt om met een online programma aan de slag te gaan.
Zij gingen je voor
Al honderd Social Media Bazen gingen jou voor en hebben nu wel de kennis en het zelfvertrouwen om social media goed op te kunnen zetten voor de organisatie. Geen twijfel meer maar actie.
“Of je nu op strategisch of uitvoerend niveau actief bent; deze opleiding verrijkt! Carlijn deelt met veel enthousiasme alles wat je moet weten om als social media baas aan de slag te gaan. Social media kent geen geheimen meer voor jou en je bent op de hoogte van alle ins en outs, zodat je de kanalen optimaal kunt benutten voor jouw werkzaamheden. Na het volgen van deze opleiding werk ik efficiënter dan ooit op het gebied van content creatie voor social media en weet ik de kanalen optimaal in te zetten om de doelstellingen te bereiken. Bovendien vraag ik mijzelf niet langer af wat, waar (op welk kanaal) en wanneer ik content moet plaatsen, want mijn contentplanning is on fleek! Dank je wel Carlijn voor deze inspirerende, informatieve en vooral leerzame opleiding.”
DAGMAR VERHOEVEN | Contentmarketeer
Je ziet snel resultaat van de opleiding!
TIM VAN GULIJK | JUNIOR COMMUNICATIE ADVISEUR
MAIKE ABMA | FREELANCE JOURNALIST
Speciaal aanbod
ONLINE OPLEIDING: SOCIAL MEDIA BAAS
- Onbeperkt toegang tot de volledig online opleiding. Via video’s leer jij – wanneer het jou uitkomt – alles op het gebied van social media. Liever lezen? Dat kan ook! De informatie is in tekst en video beschikbaar.
- Opdrachten om je kennis direct in de praktijk te brengen en toe te passen op de organisatie waar jij werkt.
- Digitaal werkboek.
- Certificaat van deelname.
Extra
- Gratis toegang tot de training Killer Content Creëren (twv €94).
- Gratis toegang tot de videotraining (Ver)Leiden via LinkedIn (twv €297).
- Je wordt lid van de Sosocial Club (twv €250): Een Facebook Community waarin je jouw social vragen kunt stellen en op de hoogte wordt gehouden van ontwikkelingen, nieuws en trends op het gebied van social media. Zo hoef je zelf niet constant alles te volgen op het gebied van social media wat constant verandert: wij houden je op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen.
- Social media cheatsheets (t.w.v. €100) die jou helpen social media makkelijk en slim in te zetten.
Benieuwd naar de inhoud van deze opleiding?
Je gaat niet alleen leren maar ook doen.
Niet alleen ga je aan de bak met theorie, alle opdrachten ga je toepassen op jouw organisatie waardoor je na de opleiding niet alleen vele geleerd hebt, maar ook een social strategie hebt geschreven, een contentplanning gemaakt en je eerste ads live gezet.
Module 1: Social media gameplan: een social media strategie die werkt
- Les 1.1: De eerste stap voor social media succes: social doelen bepalen
- Les 1.2: De klantmagneet – Ontdek en verleid je ideale doelgroep
- Les 1.3: Ontdek de favoriete social kanalen van jouw ideale doelgroep
- Les 1.4: De route naar social media succes: Zo creëer je een effectieve social media strategie
- Les 1.5: Het Facebook algoritme ontrafeld: Verover Facebooks feed
- Les 1.6: Kraak Instagrams algoritme voor maximale zichtbaarheid
Module 2: Verover social media met onvergelijkbare content
- Les 2.1: Zo stel je effectieve contentdoelen
- Les 2.2: De kunst van triggerende copywriting
- Les 2.3: How to hashtag: Zo laat je je bereik groeien
- Les 2.4: Storytelling op social media: Breng je merk tot leven met meeslepende stories
- Les 2.5: Val online op met een sterke social media huisstijl
- Les 2.6: Social media handboek: De leidraad voor online consistentie
Module 3: De kracht van data: Leer analyseren als een dataspecialist
- Les 3.1: De kracht van data op social media
- Les 3.2: Master je metrics: Data lezen en bijhouden
- Les 3.3: Impactvolle rapportages en analyse op social media
Module 4: Van content naar leads: Succesvol adverteren op social media
- Les 4.1: Waarom social media hét platform is voor succesvolle advertenties
- Les 4.2: Cruciale stappen vóór het adverteren
- Les 4.3: Bepaal een winnende advertentiestrategie
- Les 4.4: Je weg vinden in Meta Business Suite
- Les 4.5: Beter tracken met Meta's pixel installeren + iOS14 update + aangepaste conversies
- Les 4.6: Doelgroepen maken om je ideale lead te bereiken
- Les 4.7: Verhoog je conversies door middel van remarketing
- Les 4.8: De blueprint voor de meest winstgevende social media advertenties
- Les 4.9: Zo bouw je advertenties die werken
- Les 4.10: De controle- en leerfase van jouw social campagnes
- Les 4.11: Budget en looptijd bepalen voor optimaal rendement op je ads
- Les 4.12: Boost je ads: Analyseer, optimaliseer en schaal op
Maar JE KRIJGT MEER
Bonus Baby!
Online training
(Ver)Leiden via LinkedIn
Online training
Killer Content Creëren
Masterclass
Van likes naar sales: Haal het maximale uit Facebook & Instagram Shops
Hoe zet je Facebook en Instagram Shops in om meer verkopen uit social media te halen? Perfect voor online winkels!
masterclass
Succesvol pinnen: Leer de geheimen van Pinterest met Vera van The Pin Branding
Hoewel het platform al een tijd meedraait, wordt ‘ie vaak vergeten. In deze Pinterest masterclass (van iets langer dan 30 minuten) bespreek ik met Vera, Pinterest expert van The Pin Branding, voor wie Pinterest interessant is en hoe jouw organisatie succesvol wordt op dit kanaal.
toolkit
Onmisbare tools als Social Media Manager
Hoe werkt het?
Je weet: ik wil die social media baas worden. Hoe nu verder?
01.
Bestel de opleiding online.
Koop via de bestelknop de opleiding direct.
02.
Ontvang alle informatie in je mailbox.
Binnen een paar minuutjes ontvang je alle informatie over de opleiding in je mailbox.
03.
Ga direct van start en word die Social Media Rockstar.
Je kunt direct beginnen!
Door je leidinggevende/de financiele afdeling van je bedrijf laten betalen? Stuur de bedrijfsgegevens naar info@sosocial.nl en we sturen je handmatig een factuur. Zodra die is voldaan ontvang je toegang tot de opleiding.
de deals
Totale waarden = €2.147
Social Media Baas
De online opleiding + alle eerder genoemde bonussen waar jij zelf mee aan de slag gaat.Totale waarden = €2.500
Social Media Baas EXTRA
De online opleiding, alle bonussen + je mag je opdrachten binnen drie maanden opsturen naar het SOSOCIAL team voor feedback.Totale waarden = €3.500
Social Media Baas VIP
Wil jij onder leiding van een strateeg aan de slag? De online opleiding, alle bonussen + live kick-off sessie (met analyse van jouw accounts) + drie 1 op 1 sessies.meer over
SOCIAL MEDIA BAAS VIP
3 maanden 1 op 1 aan de slag onder begeleiding van een social media strateeg.