Word jij de
social media expert
van de organisatie?
Ben jij door je baas gebombardeerd tot social media manager, maar ren je stiekem als een kip zonder kop rond in de online jungle? Heb je het gevoel dat er véél meer uit je socials te halen valt als je daadwerkelijk kennis hebt van hetgeen waarmee je bezig bent? Dan is onze opleiding Social Media Baas iets voor jou.
Ook jij kunt een succesvolle social media strategie neerzetten, je hebt alleen een goed plan en de juiste kennis nodig.
SOCIAL MEDIA BAAS IN 2 MINUTEN
Wil jij begrijpen hoe social media werken, hoe je de socials van jouw organisatie naar een hoger niveau kan tillen en jij zo dé social pro van de business wordt?
Je kent het vast wel: je bent als communicatiemedewerker of marketeer druk in de weer met nieuwsbrieven maken, positionering, nieuwe markten aanboren en o ja… de social media kanalen, want je baas heeft je met de gedachte ‘leuk voor erbij’ ook nog even gebombardeerd tot dé nieuwe social media strateeg. Van jou wordt verwacht dat je aan de slag gaat met de ietwat uitgedroogde socials en zo nieuwe leads binnenhaalt en de concurrentie voorblijft.
Zonder ervaring. Zonder kennis. Zonder ideeën. Zonder strategisch plan.
Jouw gedachtes? Die schieten op en neer
tussen ‘Help’, ‘Paniek’ en ‘Nog meer paniek’
Je voelt je onzeker. Oké, je weet wat Facebook, Pinterest en Instagram voor social platformen zijn, je plaatst er immers zelf ook weleens een vakantiefoto op, maar hoe je ze daadwerkelijk effectief moet inzetten voor je bedrijf? Jij hebt geen idee.
Welke content plaats je? Wanneer moet je posts plaatsen? Wat als je geen inspiratie hebt? Het is een greep van een aantal twijfelachtige gedachtes die door jouw hoofd spoken. Het probleem zit ‘m er niet in dat je niet wil. Want je wil juist graag, heel graag zelfs, maar je weet alleen niet hoe. Vervolgens rommel je wat aan, plaatst zo af en toe een post, maar tot een daadwerkelijk effectief en strategisch plan is het nooit gekomen. Je wil niet achterblijven op de concurrent die wel toffe post plaatst en je baas trots maken, maar toch ga je nooit over tot actie. Het resultaat: je schuift het voor je uit, want: ‘Dat doe je morgen wel’, maar reality check: morgen komt nooit.
Eigenlijk is het best gek dat men vindt dat je social media, net als kunnen lopen, maar gewoon moet kunnen of ‘erbij kan doen’. Dat, terwijl je geen idee hebt hoe het écht werkt. Niemand heeft jou geleerd een social media strategie in elkaar te zetten en er is niemand om jou daarbij te helpen. En dat is jammer, jammer omdat er zoveel uit social media te halen valt: een groter bereik, meer interactie, binding met je klanten en meer verkopen.
Hoog tijd voor verandering, vind je niet?
Met de online opleiding Social Media Baas leer jij hoe je een sterke social strategie neerzet, hoe je killer content maakt én hoe je social media advertising kan inzetten. De drie belangrijkste thema’s OM JE VERKOPEN TE VERGROTEN.
Herken je dit?
- Leuk, dat social media, maar hoe en waar begin je? Je blijft maar tobben en twijfelen over een geschikte methode om je socials aan te pakken, maar tot actie ga je niet over. Je bent bang om content te delen uit de angst om iets verkeerd te doen. De drempel voelt te hoog.
- Vragen als ‘Moet ik per platform andere content plaatsen?’, ‘Wat voor content moet ik plaatsen?’ en ‘Hoe laat moet ik posten?’ schieten vaak door je hoofd.
- Voor jou voelen goedlopende social media kanalen als een ver-van-je-bed-show. Je hebt best een behoorlijke achterban, maar jouw concurrenten (met soms minder volgers) knallen er wel uit op social media, terwijl jouw achterban maar weinig reageert, liked of koopt. Je voelt je stom.
- Onzekere gedachtes als: ‘Kan ik dit wel?’ of ‘Kan ik hier een succes van maken en de verwachtingen van mijn baas waarmaken?’, spoken door je hoofd.
- Je ervaart regelmatig stress doordat je niet weet wat je met de social media kanalen aan moet. Je denkt eraan op de fiets naar je werk en ’s avonds in bed.
- Je steekt veel tijd, moeite en energie (en dus geld) in social media, maar tot noemenswaardige resultaten heeft jouw tijd nog niet geleid.
- Je wil heel graag en weet dat er meer uit te halen valt, maar je weet alleen nog niet hoe: je mist nog de juiste kennis.
Na de opleiding Social Media Baas:
- Kloppen je collega’s voortaan bij jou aan voor hun social media dilemma’s en jij kunt zelfverzekerd antwoord geven op hun vragen.
- Hou je concurrentie bij en ben je ze zelfs voor.
- Sta jij zeker in je schoenen als jouw baas je weer eens vraagt om de contentkalender voor de komende maand voor te leggen. Peanuts!
- Wordt social media geen moetje meer, maar ga je er plezier uithalen.
- Heb je een strategisch social plan voor je bedrijf, snap je hoe adverteren op social media werkt en hoe je zoveel mogelijk uit organische posts kunt halen.
- Ben je op de hoogte van alle ins en outs op het gebied van social media: gekke veranderingen in het algoritme, nieuwe social media kanalen waar het bedrijf misschien iets mee moet.
- Ben je rustiger in je hoofd, want je ervaart geen help-wat-voor-content-moet-ik-plaatsen-stress meer.
- Vind jij social media niet meer eng en zie jij social media juist als tool om online kansen te benutten.
Jij wil social media slim inzetten, verstand van zaken hebben, niet meer twijfelen, je onzeker voelen en ontelbare uren in je socials steken om erachter te komen dat die tijd, moeite en energie je amper iets hebben opgeleverd.
Word een Social Media Baas
NU tijdelijk VOOR:
€990,-
(exclusief btw)
Online opleiding: Social Media Baas (t.w.v. €1456)
- Onbeperkt toegang tot de volledig online opleiding. Via video’s leer jij – wanneer het jou uitkomt – alles op het gebied van social media. Liever lezen? Dat kan ook! De informatie is in tekst en video beschikbaar.
- Opdrachten om je kennis direct in de praktijk te brengen en toe te passen op de organisatie waar jij werkt.
- Digitaal werkboek.
- Digitale toetsen om je kennis te testen.
- Certificaat van deelname.
Extra
- Toegang tot de training (Ver)Leiden via LinkedIn (twv €247).
- De volledige inhoud van de training Killer Content Creëren (twv €94).
- Onbeperkte toegang tot de Sosocial Club: Een Facebook Community waarin je jouw social media vragen kunt stellen en op de hoogte wordt gehouden van ontwikkelingen, nieuws en trends op het gebied van social media. Zo hoef je zelf niet constant alles te volgen op het gebied van social media wat constant verandert: wij houden je op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen en je kunt hier terecht voor jouw vragen over social media (twv €250).
- Social media cheatsheets die jou helpen social media makkelijk en slim in te zetten (t.w.v. €100).
Totale waarde: €2.147,-
Doe nu mee voor: €990,-
Inhoud van de opleiding
Social media strategie
Social media content
Socials analyseren
Social media advertising
(Ver)Leiden via LinkedIn
Killer Content Creëren
SOSOCIAL CLUB
Social media strategie
MODULE 1: SOCIAL MEDIA STRATEGIE
Waar ben je zonder goede basis? Nergens! In de eerste module gaan we aan de slag met een sterke basis. Een goede strategie zodat jij weet waar je mee bezig bent en welke kant je op moet.
Les 1.1: Social doelen bepalen
Les 1.2: Jouw ideale klant
Les 1.3: Waar is jouw ideale klant?
Les 1.4: Social Media Actieplan
Les 1.5: Het Facebook algoritme uitgelegd
Les 1.6: Het Instagram algoritme uitgelegd
Les 1.7: Facebook & Instagram Shops
Les 1.8: Shops How to
Social media content
MODULE 2: SOCIAL MEDIA CONTENT
Content = king. Sterke content is de key naar succes op social media. In deze module leer jij hoe je Killer Content maakt.
BONUS: Training Killer Content Creëren
Les 2.1: Contentdoelen
Les 2.2: Copywriting voor online
Les 2.3: How to Hashtag
Les 2.4: Vertel je verhaal met stories
Les 2.5: Social media huisstijl
Les 2.6: Social media handboek
Socials analyseren
MODULE 3: SOCIALS ANALYSEREN
Alles loopt: je maakt je content, je hebt een plan. Tijd om te analyseren en te optimaliseren. Maar hoe lees je die social stats? En hoe speel je erop in? Dat leer je in deze module.
Les 3.1: Meten = weten
Les 3.2: How to: statistieken lezen & bijhouden
Les 3.3: Rapporteren & optimaliseren
Social media advertising
MODULE 4: SOCIAL MEDIA ADVERTISING
Soms is een sterke strategie en Killer Content niet genoeg: ads gaan je dan zeker verder helpen. Maar waar te beginnen? De Facebook ad manager kan een behoorlijk doolhof zijn met al die knopjes. Hier leren we je van 0 alles over adverteren op Facebook & Instagram.
Les 4.1: Opstarten (business account aanmaken, pixel installeren, collega’s toevoegen)
Les 4.2: De basis van adverteren
Les 4.3: Doelgroepen maken
Les 4.4: Retargeting
Les 4.5: Dynamische ads maken
Les 4.6: Mensen uitsluiten
Les 4.7: Targetten op een plek
Les 4.8: De perfecte advertentie tekst
(Ver)Leiden via LinkedIn
MODULE 1: DE BASIS VAN LINKEDIN
Wat is LinkedIn, hoe is het begonnen en nog belangrijker: voor wie én waarom is LinkedIn interessant?
MODULE 2: LINKEDIN INZETTEN ALS ORGANISATIE
Hoe zet je als organisatie LinkedIn optimaal in? We delen de strategie om je organisatie te laten groeien via LinkedIn.
MODULE 3: LINKEDIN INZETTEN ALS PROFESSIONAL
Hoe creëer je een verleidelijk profiel dat je expertstatus benadrukt en klanten of potentiële werknemers aantrekt? Ook als werknemer wil jij met LinkedIn aan de slag.
MODULE 4: CONTENT & HET ALGORITME
Wat voor content scoort het beste op LinkedIn? Hoe vaak post je? Dit en én hoe het algoritme van LinkedIn werkt leer je in deze module.
MODULE 5: SALES & LEADGENERATIE VIA LINKEDIN
In deze module leer ik je hoe je LinkedIn slim inzet om nieuwe leads of verkopen binnen te halen en in contact komt met belangrijke connecties.
BONUS MODULE: ADVERTEREN OP LINKEDIN
Wil jij je bereik een boost geven? Dan kan LinkedIn Advertising interessant voor je zijn. In deze les neem ik je mee in de basis van LinkedIn adverteren, zodat jij je eerste advertentie kunt maken.
Killer Content Creëren
Les 1: Introductie
Tijdens deze module nemen we je mee door de training en leggen we uit waarom het zo belangrijk is om op social media actief te zijn.
Les 2: Social media thema’s
Samen gaan we het fundament leggen voor jouw social media content. We kiezen thema’s die centraal staan in jouw organisaties, in je socials en die jou houvast geven om makkelijker social content te denken.
Les 3: Social media brainstorm
In module 3 gaan we aan de slag met een grote brainstorm. Of je nu alleen of met collega’s bent: we gaan creatief bezig zijn aan de hand van jouw hoofdthema’s uit module 2. Ook ga je series bedenken voor je socials en leer ik je in te spelen op actualiteiten.
Les 4: Social media vormen
Welke vormen social posts zijn er mogelijk op Facebook? Wat zijn Facebooks favorieten? Ook gaan we het in deze module hebben over de beeldstijl van jouw socials en de tone of voice van je social content. Daarmee zet jij de puntjes op de i voor sterke social posts.
Les 5: Contentplanning maken
Hoe vaak ga je posten? Wanneer en wat? Tijdens deze module gaan we een contentplanning maken en heb jij een sterke social planning in de pocket. Ook ga ik je laten zien wat je hebt aan content die je al eens geplaatst hebt.
EXTRA: Tools en tricks
Als marketeer ben jij al druk zat. Een paar tools die het social leven net wat efficiënter en makkelijker maken komen daarom vast van pas! Dit zijn mijn favoriete apps en websites.
SOSOCIAL CLUB
Je wordt lid van de Sosocial Club:
Een Facebook Community waarin je jouw social vragen kunt stellen en op de hoogte wordt gehouden van ontwikkelingen, nieuws en trends op het gebied van social media. Zo hoef je zelf niet constant alles te volgen op het gebied van social media wat constant verandert: wij houden je op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen.
We werkten al samen met
EVEN VOORSTELLEN
CARLIJN BEKKER, FOUNDER SOSOCIAL
Ben jij ineens uitgeroepen tot social media manager, maar weet je echt niet alle ins en outs van de online wereld? Ik weet hoe jij je voelt.
Zo’n negen jaar geleden werd ik gebombardeerd tot degene die social media er ‘nog even bij mocht doen’. Hoe dat voelde? Alsof ik uit een vliegtuig moest springen zonder parachute zegmaar. Want ja: socials vond ik best tof, maar wat wist ik er nou eigenlijk echt van? Ik deed maar wat. En ondertussen keek iedereen van het bedrijf mee via Facebook en Instagram én had iedereen er een mening over.
Inmiddels heb ik alle kanten van de online wereld gezien: ik schreef het boek: De Blog Bijbel, schreef social teksten voor grote bedrijven, bedacht social strategieën en maakte advertentie campagnes. De liefde voor social media groeide: van iets wat ik erbij deed, werd het mijn bedrijf.
Na SOSOCIAL the Agency vond ik het tijd voor meer. Ik wilde niet alleen social content voor bedrijven maken en ze alles uit handen nemen. Maar medewerkers opleiden om dit zelf te kunnen. Dat gevoel van eerst geen idee hebben wat je aan het doen bent, naar zelf succes halen uit je socials dat gun ik iedereen. Ik wil jou de kennis en het zelfvertrouwen geven om een Social Media Baas te worden.
deelnemers OVER de opleiding social media baas
Je ziet dus snel resultaat van de opleiding!"
deze opleiding verrijkt! Carlijn deelt met veel enthousiasme alles wat je moet weten om als social media baas aan de slag te gaan. Social media kent geen geheimen meer voor jou en je bent op de hoogte van alle ins en outs, zodat je de kanalen optimaal kunt benutten voor jouw werkzaamheden. Na het volgen van deze opleiding werk ik efficiënter dan ooit op het gebied van content creatie voor social media en weet ik de kanalen optimaal in te zetten om de doelstellingen te bereiken. Bovendien vraag ik mijzelf niet langer af wat, waar (op welk kanaal) en wanneer ik content moet plaatsen, want mijn contentplanning is on fleek! Dank je wel Carlijn voor deze inspirerende, informatieve en vooral leerzame opleiding."
WAAROM SOSOCIAL?
- Wij geven niet alleen advies zonder in de praktijk keihard zelf onze neus gestoten te hebben aan social dilemma’s en jaren te hebben besteed aan het maken van social media-content. We bedenken al jaren social content voor bedrijven, helpen ze met hun social media strategie en advertising. Een verhaal van iemand uit de praktijk dus, die nog steeds dagelijks social content maakt.
- En dat zorgt er niet alleen voor dat we precies begrijpen waar jij tegenaan loopt (zijn wij zelf ook tegenaan gelopen, heel vaak). We snappen het dat social media er soms bij inschiet en dat je druk bent. Daarom geven we jou praktische tips en handvaten om social media efficiënt in te zetten.
- En zit de training ook boordevol waargebeurde praktijkvoorbeelden.
LIEVER EERST EEN
GRATIS KENNISMAKINGSGESPREK INPLANNEN?
Ik houd maandelijks een beperkt aantal plekken in mijn agenda beschikbaar voor een gratis kennismakingsgesprek. Twijfel jij nog of de opleiding bij je past? Plan dan een gratis intake in.
F.A.Q.
Ben jij binnen het bedrijf waar je werkt verantwoordelijk voor social media? En zijn de social accounts actief? Maar heb je het gevoel dat er nog meer uit te halen valt? En weet je niet hoe, omdat je de kennis en ervaring mist? Dan is de opleiding iets voor jou.
Iedere maand komen er nieuwe lessen live. De online opleiding is opgebouwd uit 4 modules. Die lessen zijn variërend in tijd. We verwachten dat je zo’n drie tot vijf dagen met de opleiding bezig bent (afhankelijk van je tempo), als je alle lessen volgt en de opdrachten uitvoert.
Vind je de online opleiding een te grote stap? Dan zou je eerst kunnen beginnen met de online videotraining Killer Content Creëren.
Wil je juist naast de opleiding persoonlijke begeleiding en een op maat gemaakt plan? Dan is ons Social Boost Programma misschien iets voor jou.
Wil je bereik, interactie en verkopen mislopen? Of duizenden euro’s aan marketingbureau’s uitgeven om de socials volledig uit handen te geven? Of investeer je in je eigen team en kennis waardoor jij zelf social media kunt aanpakken? Geen moeilijk antwoord toch.
Misschien is deze opleiding nog een te grote stap voor je! De online training Killer Content Creëren is misschien een mooi opstapje voor jou.
Een ding staat vast: dat social schuldgevoel gaat niet zomaar weg. Waarom twijfel je nog? Blijf je nog maanden aanmodderen of pak je je socials eindelijk aan? Dan heb je straks wel de kennis om zelfverzekerd met je socials aan de slag te gaan.