Online opleiding
Social media baas
Wil je niet duizenden euro’s aan bureau’s uitgeven om de socials van je organisatie uit handen te nemen, maar je team zélf aan de slag laten gaan met social media?
Dit kost je team nu veel tijd, maar dat zie je niet terug in bereik, engagement of verkopen. Of je hebt het gevoel dat ze met behulp van de juiste kennis en handvaten nog betere resultaten kunnen behalen.
Dan zit je bij SOSOCIAL goed. Met de opleiding Social Media Baas maken wij van jouw werknemer de social media expert van de organisatie.
Wil jij de socials van je organisatie naar een hoger niveau tillen en van je werknemer EEN social pro maken?
In de online opleiding gaan we aan de slag met een social media strategie, sterke online content, het analyseren van de content en leren we cursisten adverteren op social media. De skills die iemand nodig heeft om de social media kanalen van de organisatie te versterken, om zo het bereik te vergroten, meer mensen op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met je organisatie, een sterkere band met je te krijgen en/of tot actie aan te zetten. De opleiding heeft een sterke focus op Instagram en Facebook.
We werkten al samen met
Met de online opleiding Social Media Baas leerT je werknemer hoe ze een sterke social strategie neerzet, hoe killer content maakt én hoe je social media advertising kan inzetten om je verkopen te verhogen.
ONLINE opleiding
Social Media Baas
InVESTERING
€1456,-
(exclusief btw)
Online opleiding: Social Media Baas
- Onbeperkt toegang tot de volledig online opleiding. Via video’s leert de cursist – wanneer het hem/haar uitkomt – alles op het gebied van social media. Liever lezen? Dat kan ook! De informatie is in tekst en video beschikbaar.
- Opdrachten om de kennis direct in de praktijk te brengen en toe te passen op de organisatie waar de cursist werkt.
- Digitaal werkboek.
- Digitale toetsen om de kennis te testen.
- Certificaat van deelname.
Extra
- Gratis toegang tot de training Killer Content Creëren (twv €94).
- Gratis toegang tot de training (Ver)Leiden via LinkedIn (twv €247).
- Lidmaatschap van de Sosocial Club (twv €250): Een Facebook Community waarin je jouw social vragen kunt stellen en op de hoogte wordt gehouden van ontwikkelingen, nieuws en trends op het gebied van social media. Zo hoef je zelf niet constant alles te volgen op het gebied van social media wat constant verandert: wij houden je op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen.
- Social media cheatsheets (t.w.v. €100) die helpen social media makkelijk en slim in te zetten.
De online opleiding is opgebouwd uit 4 modules. Die lessen zijn variërend in tijd. We verwachten dat je zo’n drie tot vijf dagen met de opleiding bezig bent (afhankelijk van je tempo), als je alle lessen volgt en alle opdrachten uitvoert.
vragen over de opleiding of bestellen op factuur?

Inhoud van de opleiding
Social media content
Socials analyseren
Social media advertising
Linkedin masterclass
Killer Content Creëren
SOSOCIAL CLUB
MODULE 1: SOCIAL MEDIA STRATEGIE
Waar ben je zonder goede basis? Nergens! In de eerste module gaan we aan de slag met een sterke basis. Een goede strategie zodat jij weet waar je mee bezig bent en welke kant je op moet.
Les 1.1: Social doelen bepalen
Les 1.2: Jouw ideale klant
Les 1.3: Waar is jouw ideale klant?
Les 1.4: Social Media Actieplan
Les 1.5: Het Facebook algoritme uitgelegd
Les 1.6: Het Instagram algoritme uitgelegd
Les 1.7: Facebook & Instagram Shops
Les 1.8: Shops How to
Social media content
MODULE 2: SOCIAL MEDIA CONTENT
Content = king. Sterke content is de key naar succes op social media. In deze module leer jij hoe je Killer Content maakt.
BONUS: Training Killer Content Creëren
Les 2.1: Contentdoelen
Les 2.2: Copywriting voor online
Les 2.3: How to Hashtag
Les 2.4: Vertel je verhaal met stories
Les 2.5: Social media huisstijl
Les 2.6: Social media handboek
Socials analyseren
MODULE 3: SOCIAL MEDIA ANALYSEREN & OPTIMALISEREN
Alles loopt: je maakt je content, je hebt een plan. Tijd om te analyseren en te optimaliseren. Maar hoe lees je die social stats? En hoe speel je erop in? Dat leer je in deze module.
Les 3.1: Meten = weten
Les 3.2: How to: statistieken lezen & bijhouden
Les 3.3: Rapporteren & optimaliseren
Social media advertising
MODULE 4: SOCIAL MEDIA ADVERTISING
Soms is een sterke strategie en Killer Content niet genoeg: ads gaan je dan zeker verder helpen. Maar waar te beginnen? De Facebook ad manager kan een behoorlijk doolhof zijn met al die knopjes. Hier leren we je van 0 alles over adverteren op Facebook & Instagram.
Les 3.1: Opstarten (business account aanmaken, pixel installeren, collega’s toevoegen)
Les 3.2: De basis van adverteren
Les 3.3: Doelgroepen maken
Les 3.4: Retargeting
Les 3.5: Dynamische ads maken
Les 3.6: Mensen uitsluiten
Les 3.7: Targetten op een plek
Les 3.8: De perfecte advertentie tekst
Linkedin masterclass
Bonus:
Zo laat je LinkedIn voor jouw organisatie werken
In deze extra online masterclass gaan we dieper in op LinkedIn, want hoe laat je dit zakelijke platform werken voor jouw organisatie?
Killer Content Creëren
Les 1: Introductie
Tijdens deze module nemen we je mee door de training en leggen we uit waarom het zo belangrijk is om op social media actief te zijn.
Les 2: Social media thema’s
Samen gaan we het fundament leggen voor jouw social media content. We kiezen thema’s die centraal staan in jouw organisaties, in je socials en die jou houvast geven om makkelijker social content te denken.
Les 3: Social media brainstorm
In module 3 gaan we aan de slag met een grote brainstorm. Of je nu alleen of met collega’s bent: we gaan creatief bezig zijn aan de hand van jouw hoofdthema’s uit module 2. Ook ga je series bedenken voor je socials en leer ik je in te spelen op actualiteiten.
Les 4: Social media vormen
Welke vormen social posts zijn er mogelijk op Facebook? Wat zijn Facebooks favorieten? Ook gaan we het in deze module hebben over de beeldstijl van jouw socials en de tone of voice van je social content. Daarmee zet jij de puntjes op de i voor sterke social posts.
Les 5: Contentplanning maken
Hoe vaak ga je posten? Wanneer en wat? Tijdens deze module gaan we een contentplanning maken en heb jij een sterke social planning in de pocket. Ook ga ik je laten zien wat je hebt aan content die je al eens geplaatst hebt.
EXTRA: Tools en tricks
Als marketeer ben jij al druk zat. Een paar tools die het social leven net wat efficiënter en makkelijker maken komen daarom vast van pas! Dit zijn mijn favoriete apps en websites.
SOSOCIAL CLUB
Je wordt lid van de Sosocial Club:
Een Facebook Community waarin je jouw social vragen kunt stellen en op de hoogte wordt gehouden van ontwikkelingen, nieuws en trends op het gebied van social media. Zo hoef je zelf niet constant alles te volgen op het gebied van social media wat constant verandert: wij houden je op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen.
deelnemers OVER de opleiding social media baas
deze opleiding verrijkt! Carlijn deelt met veel enthousiasme alles wat je moet weten om als social media baas aan de slag te gaan. Social media kent geen geheimen meer voor jou en je bent op de hoogte van alle ins en outs, zodat je de kanalen optimaal kunt benutten voor jouw werkzaamheden. Na het volgen van deze opleiding werk ik efficiënter dan ooit op het gebied van content creatie voor social media en weet ik de kanalen optimaal in te zetten om de doelstellingen te bereiken. Bovendien vraag ik mijzelf niet langer af wat, waar (op welk kanaal) en wanneer ik content moet plaatsen, want mijn contentplanning is on fleek! Dank je wel Carlijn voor deze inspirerende, informatieve en vooral leerzame opleiding."



WAAROM SOSOCIAL?
- Wij geven niet alleen advies zonder jaren te hebben besteed aan het maken van social media-content. We bedenken al jaren social content voor bedrijven, helpen ze met hun social media strategie en advertising. Een verhaal van iemand uit de praktijk dus, die nog steeds dagelijks social content maakt.
- En dat zorgt er niet alleen voor dat we precies begrijpen waar jij tegenaan loopt (zijn wij zelf ook tegenaan gelopen). We snappen het dat social media er soms bij inschiet en dat je druk bent. Daarom geven we praktische tips en handvaten om social media efficiënt in te zetten.
- En zit de opleiding zit vol met praktijkvoorbeelden.