Wil jij inspelen op de nieuwste ontwikkelingen en daarmee een stap voorblijven op de concurrentie? Misschien moet je dan overwegen om augmented reality toe te passen aan je social media strategie, míts het bij je merk past.
Augmented reality
Weet je nog dé hype van 2016? Precies, dat was Pokémon Go. De wereld maakte in dat jaar kennis met augmented reality en inmiddels is het niet meer weg te denken uit ons leven. Denk bijvoorbeeld aan Instagram- en Snapchatfilters die gebruikt worden om kleding te passen van bekende merken, te zien hoe een lippenstift staat, maar ook filters om je huisdier om te toveren tot Disney-figuur. Fun en heel social.
Leuk zijn ze zeker die gezichtsfilters, maar als je denkt dat gezichtsfilters alleen voor de fun zijn, dan heb je het mis. Want wat gebeurt er als iemand een leuke selfie maakt met haar in alle kleuren van de regenboog? Die wordt dan gedeeld natuurlijk. Ziet iemand anders die leuke filter, dan wil diegene die look ook proberen. Maar wil iemand jouw filter gebruiken, dan moet diegene eerst jouw account volgen. Denk jij wat wij denken? Meer volgers is meer engagement en dat is weer meer klanten of een groter bereik voor jouw boodschap. Die ene influencer heeft dus vast niet alleen een eigen filter omdat hij/zij het ‘leuk’ vindt.
Tegenwoordig zijn er niet alleen filters met augmented reality, maar zelfs hele ruimtes en games. Vooral in Azië wordt augmented reality ingezet.
Likeable filter
Aan jou de taak om ervoor te zorgen dat het filter van jouw merk likeable genoeg is. Een nadeel van augmented reality is dat de prijs van zo’n AR-effect niet goedkoop is. Hier leg je snel duizenden euro’s voor neer, maar dan heb je wel wat.
Wil jij nog meer leren over social media? Schrijf je dan nu in voor het gratis webinar ‘10 fouten die bedrijven maken op social media’.
Of volg Sosocial @sosocial_the_agency op Instagram voor tips en trends op het gebied van social media.