Wil je je engagement verhogen, maar weet je niet hoe? Onze tip: zet interactieve content in. In dit blog vind je drie manieren om interactieve content toe te passen op je social media-kanalen.
Met interactieve content betrekt je jouw doelgroep bij jouw merk. Daarbij vindt jouw doelgroep het leuk om gehoord te worden én het geeft ze een vertrouwd gevoel bij jouw merk. Maar, wat is nu precies interactieve content?
Interactieve content
Interactieve content is content die actieve betrokkenheid van jouw doelgroep vereist. Ze moeten simpel gezegd meer doen dan alleen lezen of kijken. Hoe? Bijvoorbeeld door vragen te beantwoorden van een quiz of poll.
Een paar vormen van interactieve content die jij zou kunnen inzetten:
Quiz
Met dit soort interactieve content verhoog je niet alleen de betrokkenheid, maar helpt het je ook om je doelgroep beter te leren kennen, mits je een onderwerp kiest waar jij als merk iets aan hebt. Dit wil niet zeggen dat je alleen maar quizzen moet plaatsen om meer inzicht te krijgen in de doelgroep. Bedenk ook wat jouw doelgroep graag wil zien.
Poll
Dit is de makkelijkste manier van interactieve content om te peilen wat de mening is van jouw doelgroep over jouw content, dienst of product is. Dit helpt je niet alleen om de online betrokkenheid te vergroten, maar geeft je ook een goed inzicht in hoe je publiek over je merk denkt.
Wedstrijd
Het creëren van een westrijd op social media is ook een vorm van interactieve content. Hierbij kun je denken aan prijsvragen en winacties. Je kan je doelgroep vragen om vrienden te taggen onder een foto van jouw merk op Instagram of Facebook of je post te delen. Ook kun je bijvoorbeeld aan je doelgroep vragen om user generated content te maken en te delen. En dat is weer goed voor je branding en je bereik.
Misschien vind je dit ook interessant: Automatische hashtags gebruiken doe je zo!