Heb je géén idee wat je op de social media-kanalen van je bedrijf moet plaatsen? Omdat jouw organisatie misschien niet zoveel beeld heeft? Misschien is het dan een idee om gebruik te maken van user generated content.
User generated content
User generated content is content dat gemaakt is door jouw volgers met jouw product of dienst. Dit kan voor een kledingmerk bijvoorbeeld een foto zijn van een volger in de kleding van het merk, voor een restaurant kan dit een Instagram Story zijn van een volger die het restaurant heeft getagd in een bord eten of misschien is het wel een review. Wat het ook is, als je eindelijk interactie hebt jouw doelgroep is het heel goed om dit vast te houden en hier iets mee te doen.
Tagt iemand je of plaatst iemand een foto met jouw product? Deel het dan! Vraag wel eerst altijd even of je andermans content mag delen.
Misschien vind je dit ook leuk: Augmented reality – dit kun je ermee op social media
Geloofwaardigheid
Jouw volgers vinden het vaak leuk als een merk hun content wil delen op hun socials en jij trekt nieuwe volgers (en verkopen) aan. Waarom? Omdat niks beter en geloofwaardiger is dan de mening van anderen over jouw bedrijf. Wat zo leuk (en goed!) is aan user generated content, is dat het niet gaat om een samenwerking of betaald partnerschap, maar echt om de positieve ervaring van iemand. En dat is de beste reclame die je kunt hebben.
Nog geen volgers die je taggen? Vraag je volgers om jouw bedrijf te taggen in hun Stories of post. Je kunt er zelfs een winactie van maken. Kleine moeite, groot plezier! De nieuwe volgers (en misschien wel klanten) zullen direct jouw kant opkomen, beloofd.
Is user generated content niets voor jouw organisatie, maar kun je wel wat inspiratie voor nieuwe content gebruiken? Download dan hier ons gratis cheatsheet met 50 social media content ideeën om jouw socials naar een hoger level te brengen. Succes!